قریة‌ قوم‌ لوط‌ سر راه‌ مردمی‌ بودند که‌ به‌ شام‌ ومصر سفر می‌کردند.وچون‌کاروانی‌ بر آنها وارد می‌شد از آنان‌ پذیرائی‌ می‌نمودند.چون‌ این‌ جریان‌ ادامه‌ پیداکرد از روی‌ بخل‌ وخساستی‌ که‌ داشتند ناراحت‌ شده‌ وبه‌ فکر چاره‌ای‌ افتادندوهمان‌بخل‌ موجب‌ شد که‌ چون‌ میهمانی‌ به‌ خانه‌ آنهامی‌ آمد با او لواط‌ می‌کردند بدون‌اینکه‌ شهوتی‌ به‌ این‌ کار داشته‌ باشند.وتنها این‌ عمل‌ را انجام‌ می‌داند تا مهمانی‌ به‌منزل‌ آنهانیاید.وهمین‌ سبب‌ شد تا پای‌ مسافران‌ از سرزمین‌ آنها قطع‌ شود ودیگرکسی‌ بدانجا نیاید اما این‌ عمل‌ در میان‌ آنهاعادت‌ شد وبالاخره‌ سبب‌ هلاکتشان‌گردید.

 ابراهیم‌ به‌ لوط‌ مأموریت‌ داد تا برای‌ هدایت‌ آنان‌ بنزدشان‌ برود.وقتی‌ لوط‌ نزدآنان‌ رفت‌ به‌ او گفتند:تو کیستی‌؟گفت‌:من‌ پسرخاله‌ ابراهیم‌ هستم‌ که‌ پادشاه‌ او را درآتش‌ انداخت‌ ولی‌ خدا آتش‌ را سرد نمود واو در نزدیکی‌ شما ساکن‌ است‌ پس‌ ازخدا بترسید واین‌ کارها را نکنید که‌ خدا شما را هلاک‌ می‌کند!قوم‌ لوط‌ هم‌ جرأت‌نکردند او را اذیت‌ کنند واو در میان‌ آنان‌ ماند و با آنان‌ وصلت‌ کرد.وهرگاه‌ شخصی‌گرفتار قوم‌ لوط‌ می‌شد،لوط‌ اورا از دست‌ آنها نجات‌ می‌داد.

لوط‌ به‌ قومش‌ گفت‌:چرا تقوا ندارید؟من‌  برای‌ شما پیامبری‌ امینم‌.پس‌تقوا داشته‌ واز من‌ پیروی‌ کنید.من‌ از شما مزد نمی‌خواهم‌ که‌ مزدم‌ با خداست‌.چرافقط‌ با مردان‌ آمیزش‌ می‌کنید؟و زنها را که‌ خدا برای‌ شما خلق‌ کرده‌ رهانموده‌اید؟شما ستمکارید!آنهاگفتند:اگر دست‌ از این‌ حرفها بر نداری‌ تو را بیرون‌می‌کنیم‌!لوط‌ گفت‌:من‌ با  این‌ کار شما دشمن‌ هستم‌.

وقتی‌ برای‌ لوط‌ مهمان‌آمد،مردم‌ شهر شادی‌ کنان‌ (برای‌ عمل‌ لواط‌ بامهمانان‌ لوط‌)آمدند!لوط‌ گفت‌:اینها مهمان‌ من‌ هستند.مرا رسوا نکنید!از خدابترسید ومرا شرمنده‌ نسازید!مردم‌ گفتند:مگر نگفته‌ بودیم‌ که‌ از مردم‌ دنیا دوری‌کنی‌؟لوط‌ به‌ آنها گفت‌:اگر قصد (غریزه‌ جنسی‌)دارید این‌ دختران‌ من‌ (برای‌ ازدواج‌)در اختیار شما است‌. آنها مست‌ و گمراه‌ بودند. در هنگام‌صبح‌ صدای‌ مهیبی‌ بر آنها فرستاده‌ شد وشهرشان‌ را زیرو گردید و باران‌ سنگ‌ بر آنان بارید و اینگونه عذاب خداوند آنان را گرفت.

لوط‌ به‌ قومش‌ گفت‌:شماکارهای‌ زشتی‌ که‌ تاکنون‌ هیچ‌ ملتی‌ انجام‌ نداده‌مرتکب‌ می‌شوید.شما (بجای‌ ازدواج‌ مردان‌ با زنان‌)هم‌ جنس‌ بازی‌ می‌کنید.شمامسرف‌ هستید!آنهاجواب‌ دادند که‌ باید لوط‌ وهمراهانش‌ را از اینجا بیرون‌ کنیم‌ که‌اینها می‌خواهند پاکدامن‌ باشند!خداوند هم‌ او وخانواده‌اش‌ را غیر از زنش‌ که‌ جزو ماندگان‌ بود،نجات‌ داد و بر قوم‌ لوط‌ باران‌ سنگ‌ بارید.

به سبب مبعوث شدن حضرت خاتم و دعای او در حق عالمیان عذاب های گروهی از خلق برداشته شد و پس از آن پیامبر دیگر عذاب گروهی در تاریخ مشاهده نشد.اگر دعای آن پیامبر نبود شاید اکنون عذاب بر گروهی که همجنسگرا هستند نازل می شد. با توجه به این که هم ژن هم جنس خواهی هیچ جایی کشف نشده و خلاف فطرت انسان است. و مطمئنا این یک دسیسه ای است از طرف شیطان که با نمایش دادن هم جنس خواهی به عنوان یک حق بشر را خوار کند. تا جای که پیروان شیطان با استفاده از دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای که در اختیار دارند در صدد تغییر ذائقه ی مردم جهان با تاثیر گذاری و استفاده از پیام های ناخودآگاه که هیچ فیلتری برای آن وجود ندارد هستند.