بسمه تعالی

بعد از ظهر سه شنبه چهارم مهر جمعی از اعضای گروه پروژه آزادگی جلسه ای با دکتر حسن عباسی در رابطه با محور های فعالیت در خصوص ساخت مستند در رابطه با سبک زندگی تشکیل دادند.

دیدار با دکتر حسن عباسی

ابتدای جلسه با سوال  در رابطه با ارائه سبک زندگی کارآمد برای هر فرد ایرانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

آقای دکتر فعالیت رسانه های ایرانی از سال ۷۶ به بعد را مثبت ارزیابی کردند و همچنین مقوله سبک زندگی را مقوله ای شناخته شده بین افراد جامعه خواندند لذا توصیه ی ایشان ساخت مستند در رابطه با مسائل جزئی تر مثل معماری - تغذیه و... بود.

همچنین ایشان این بحث را بسیار گسترده می دانستند به گونه ای که برای تبیین هر یک از زیر شاخه های سبک زندگی ده ها مستند ۶۰ دقیقه ای نیاز است.

در خلال بحث ایشان توصیه ای به افرادی که کارهای فرهنگی بزرگ و به سبک مدرن انجام می دهند داشتند و آن هم این بود که باید یک مطلب را انتخاب کرد و عمر را صرف آن کرد مثل علوم استراتژیک که در سال ۱۴۱۴ به یک رشته دانشگاهی تبدیل خواهد شد و ایشان بانی این امر بودند.

در ادامه ی این جلسه اشاراتی به مقوله های سینمای ایران - بانکداری اسلامی - بیداری اسلامی - علوم روانشناسی و فلسفه - و مواردی از این دست شد.

در پایان جلسه سوالی در رابطه با هدف از ساخت فیلم موهن پرسیده شد و آقای دکتر اینچنین پاسخ دادند.

"هم اکنون کشورهای غربی درگیر مسائل اقتصادی هستند و با توجه به خیزش جنبش ۹۹ درصدی برای برون رفت از این مشکلات این فیلم ساخته شد.کشور های اسلامی نیز متقابلا عکس العمل نشان دادند و تظاهرات گسترده ای علیه این جنایت انجام شد و دنیای اسلام غرق در نفرت از این توطئه آمریکایی صهیونیستی شده است.همانند حادثه یازدهم سپتامبر ایالات متحده در فکر خودزنی دیگری می باشد که بتواند منظر و افکار عموم را به سمت این فاجعه بکشاند و مسلمانان را مسئول اصلی این خودزنی معرفی کند و بتواند خیزش ها را تا ده سال آینده مسکوت نگه دارد.

اگر قرارداد امنیت بین الملل آمریکا مبنی بر استفاده نکردن بمب اتم علیه هیچ کشوری به غیر از ایران و کره شمالی را کنار این جریان بگذاریم نتیجه ای به ما می دهد و این نتیجه هم ریشه کن کردن شیعه از جهان اسلام است"

البته صحبت های آقای دکتر جنبه ی پژوهشی دارد و نمی توان تحلیل صد در صد صحیح و بی عیب و نقصی از این ماجرا داشت.

جلسه ساعت ۱۵:۳۰ شروع و در ساعت ۱۷:۳۰ به اتمام رسید.

در این جلسه نکات بسیار زیادی مطرح شد که جمع بندی آن در یک نوشتار کاری بس مشکل می باشد.